piątek, 20 czerwca 2014

#1 Co w trawie piszczy?

Po ostatniej wizycie w bibliotece na moim magicznym stoliczku leżą trzy pozycje, których tytuły znajdują się w wysuwanej ramce po lewej stronie bloga. Wczoraj zdobyłam kolejne dwie - Niezgodną i Zbuntowaną Veronici Roth i choć ta seria wyszła już chwilę temu, nie miałam jej jeszcze okazji przeczytać. Nadrobię jeszcze dzisiaj w pociągu ;) Zauważyłam, że jestem osobą, która musi sobie konkretnie postawić coś za cel i poniekąd właśnie dlatego zdecydowałam się na serię tego typu postów - żeby samej zorientować się, co ma się wkrótce na naszym rynku pojawić i na czym warto zawiesić oko na dłużej, żebym przypadkiem nie przegapiła... a tym samym stworzyć sobie listę wyzwań na następny miesiąc, chociażby! Lipiec w końcu za pasem.

Wierna - Veronica Roth
Cykl: Niezgodna
Fantastyka, literatura młodzieżowa

Kontynuacja cyklu Niezgodnej i jego trzeci tom. Biorąc pod uwagę fakt, że dopiero dzisiaj zabiorę się za 1 i 2 tom, nie chcę sobie niszczyć przyjemności i zaglądać do zakładek, ale na pewno będę zachwycona lekturą. W maju pojawiła się Zbuntowana, w czerwcu kolejna część. Jak miło!


Buntowniczka - Mike Shepherd
Cykl: Kris Longknife

Fantastyka
Z tego, co widzę na Goodreads, to pierwsza część cyklu Kris Longknife, gdzie główna bohaterka - córka premiera, ale tym ciekawiej, że z odległej planety - decyduje się zbuntować i wyjść spod cienia, jaki rzuca na nią jej rodzina. Brzmi ciekawie!


Maria Antonina. Z pałacu na szafot.
Juliet Grey
Powieść historyczna

Okres rewolucji francuskiej jest jedynym, który naprawdę spodobał mi się podczas nauki - chodzi mi oczywiście o historię powszechną. Dlatego też naprawdę przepadam za pozycjami, których fabuła osadzona jest w tym czasie. Jak mogłabym przegapić?


Perfekcyjna kobieta to suka. Poradnik przetrwania dla normalnych kobiet.
Anne-Sophie Girard
Poradniki

Do tej pory spotkałam się już z paroma pozytywnymi opiniami, a że kobietą idealną nie jestem - może warto zaznajomić się z tą pozycją? W dzisiejszych czasach coraz więcej osób dąży do ideału, czasami się w tym gubiąc. Pomoc w przetrwaniu na pewno się przyda :)


Cała nadzieja w Paryżu.
Deborah Mckinlay
Literaura piękna

Miłość to chyba jeden z moich ulubionych motywów, które pojawiają się w książkach. Jeśli akcja toczy się do tego w Paryżu, który zawsze chciałam zobaczyć - to książkę też chętnie przeczytam. Może spotkam piękne opisy miasta? A po zapowiedzi, odważę się stwierdzić, że miło będzie spotkać się również z bohaterami.

Dom z Bretanii
Marjorie Price
Literatura piękna

Znów Francja. Tym razem spotkanie z konsekwencjami odważnych kroków. Niektórzy ludzie boją się ich przedsięwziąć i nigdy nic nie tracą, ale też nie zyskują. A ci, którzy mają tyle śmiałości, zawsze czymś ryzykują. Czym zaryzykowała Midge, porzucając dotychczasowe życie? A co zyska? Wkrótce mam nadzieję się przekonać.

4 komentarze:

  1. Żadnej z powyższych pozycji nie czytałam, ale mam wielką chęć na Wierną. :) Może uda mi się ją znaleźć w mojej pobliskiej bibliotece. Życzę powodzenia w czytaniu :) I oby zawsze był na to czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem już w połowie I części i jak na razie całkowicie mnie wciągnęła :) Aż czekam na powrótną drogę do domu w pociągu, żebym znów mogła po nią sięgnąć!

      Usuń
  2. Trylogię Juliet Grey zaczęłam czytać kilka miesięcy temu, mam 1 tom na półce, ale niestety poległam, nie mogłam się wciągnąć. :) Czytałam natomiast "Niezgodną" i jestem w szoku, że wystawiłam tej książce w miarę pozytywną recenzję, bo teraz wspominam tę książkę bardzo negatywnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak na razie dotarłam do połowy Niezgodnej i póki co jestem zadowolona, ale z opinią wstrzymam się do przeczytania całości :)

      Usuń